top of page

Bangkok to Hanoi


Nu har vi kommit fram till Vietnam - Hanoi. Middag för två + cola = 32kr. Det kan man väl vänja sig vid? Hotellet är kanon och när man får uppgraderat rummet gratis till toppvåningen med suit så...hehe

Bangkok får tärningskast 3 av 6 möjliga. Det är inte det är det inte är en bra stad, det finns allt du kan tänka dig men det fattas ändå något. Det blir lite väl stort, varmt, högt tempo och för lite personligt och folket är inte lika trevliga som i resten av Thailand eller andra ställen vi varit på. Bangkok har lämnat massa minnen på sina korta 4 dagar och det var ett perfekt första stopp.

När vi väl skulle lämna Thailand och gått igenom securityn så kommer jag (Filip) så klart på att jag glömt ta ut pengar för att betala visumet i Vietnam. Man kan inte ta ut pengar efter securityn och man måste betala cash, i dollar. Lång historia kort, men slutar med att jag hamnar på något migration office och får med mig en vakt för att gå ut för att finna en ATM, vilket som tur är löser det hela. Blev dock lite svettig när jag skulle tillbaka igenom migration/visa/passkontroll grejen då vakten som hjälpa mig ut gått tillbaka och han hade mitt pass. Där står jag med en annan vakt och vill igenom pass kontrollen för att komma till securityn utan pass..HAHA....men nu är vi framme och visum betalt.

Men shit vad lång tid det tog för att få igenom allt i Vietnam. Dock glad för att vi har Svenskt pass annars hade det tagit 1h extra minst.

Hanoi verkar sjukt mysigt och med en annan charm som fattades i Bangkok, så det blir spännande att se vad Vietnam bjuder på. Vi blir här i ca 1 månad.

Godnatt!


bottom of page